دستگاه قطعه شویی سبک چیست؟
نوشته شده توسط : ادمین

خواه شما تعمیرکار اتوموبیل‌های سبک باشید و خواه مسئول یک کارواش، به خوبی می‌دانید که شستشوی قطعات داخلی اتوموبیل تا چه اندازه مهم است. قطعات سیستم‌های داخلی اتوموبیل مانند قطعات موتور، گیربکس و سایر بخش‌های اتوموبیل بعد از مدتی به دلیل کارکرد زیاد و تجمع بقایای روغن و گریس بر روی آنها، جرم می‌گیرند. جرم گرفتن این قطعات باعث می‌شود که آنها دیگر مثل قبل کارآئی نداشته باشند. در ضمن در صورت عدم قطعه شویی داخلی اتوموبیل، ممکن است همین جرم‌ها مسبب خرابی‌های بزرگتری شوند.

به همین دلیل دستگاه قطعه شور همواره جزئی از روند شستشوی اتوموبیل‌ها در کارواش‌ها یا تعمیر آنها در تعمیرگاه‌ها است. اما امروزه قطعه شویی اتوموبیل‌ها با استفاده از نیروی کار انسانی به دلیل افزایش دستمزد و راندمان پایین نیروی کار در مقایسه با دستگاه‌های قطعه شویی، چندان به صرفه نیست. دستگاه‌هایی مانند دستگاه قطعه شویی سبک، دستگاه قطعه شویی ماشین سنگین، دستگاه قطعه شویی صندوقی، قطعه شور تونلی و قطعه شور فوق سنگین برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بین، دستگاه‌های قطعه شور سبک بهترین وسیله برای چربی گیری قطعات داخلی خودرو هستند.

دستگاه قطعه شور سبک و سواری

دستگاه قطعه شویی سبک معمولاً تمام خودکار است و ضمن داشتن کارآیی و سرعت بالا، قطعات داخلی خودرو را کاملاً چربی گیری کرده و تمیز می‌کند. یک دستگاه قطعه شور معمولاً شامل یک سبد گردان است و با استفاده از آب گرم و مواد شوینده تمام قطعات موتور، گیربکس، میل‌لنگ، شاتون، پیستون و در حالت کلی کلیه قطعات داخلی خودرو را به صورت یکپارچه کاملاً تمیز می‌کند.

خرید و قیمت دستگاه قطعه شویی سواری و سبک به دلایل زیادی بسیار به صرفه است. زیرا اولاً راندمان بسیار بالایی دارد، چرا که در طول روز می‌توان قطعات داخلی چندین خودرو را تنها با استفاده از یک دستگاه قطعه شور کاملاً شستشو داد. ثانیاً دستگاه قطعه شور کارآیی بالاتری از نیروی انسانی دارد، به همین دلیل در صورت استفاده از آن، می‌توان مطمئن بود که کلیه قطعات داخلی خودرو کاملاً تمیز و چربی گیری شده‌اند. در نهایت یک دستگاه قطعه شویی سبک و سواری به شکل بهینه‌ای از آب و مواد شوینده استفاده می‌کند و همین باعث می‌شود خرید قطعه شور سبک در بلند مدت، باعث صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب و مواد شوینده شود.

عوامل مهم در قیمت دستگاه قطعه شور سواری

کیفیت ساخت نیز یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین قیمت تمام شده خرید دستگاه چربی گیر یا شستشو قطعات خودرو در دو نوع سبک و سنگین شناخته می شود. عدم نیاز به اختصاص زمان و هزینه های جداگانه برای شست و شو هر یک از قطعات خودرو و صرفه جویی در هزینه، انرژی و زمان جزء مهم ترین مزایایی است که این دستگاه را از سایر نمونه های مشابه، متمایز می کند.

– بدنه استیل(استیل بدون پوسیدگی و زنگ زدگی،مرغوبترین ورق)
– دارای ۹ نازل جهت شستشو که تمام سبد بارگیری را تحت شعاع خود قرار میدهد.
– دارای(۹۰) سوزن۱/۵ سانتی مخصوص جهت پاشش که به صورت متمرکزتر و پرفشارتر به سمت قطعه کار شلیک میشود تا کثیفی ها کنده شوند.
– تخلیه شیب دار که باعث میشود هیچ کثیفی در دستگاه به جا نماند.
– دارای یک سبد مجزا جهت شستشوی همزمان پیچ و مهره ها.
– دارای شلنگ فشار قوی جهت آبرسانی بهتر و بازده بالاتر پمپ آب دستگاه
– دارای میکرو سوییچ امنیتی جهت جلوگیری از پاشش ناگهانی آب داغ به محیط اطراف
– پمپ شستشو 2اینچ،گیربکس تیپ40(دارای هرز گرد)که از بقل دستگاه تعبیه شده،نه فشاری به گیربکس اعمال میشود نه آب داخل آن نفوذ میکند.
و…

منبع: https://pwmiran.ir/





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: